Voortreffelijk licht – ook voor kleine ruimten: De kleinste Opton spot ontsluit nieuwe toepassingen in de detailhandel

Lüdenscheid, september 2016. Klein maar fijn: Dat is het succesvolle recept van vele detailhandelaren die in hun winkel en boetieks liever indruk maken door individualiteit, competentie en kwaliteit dan door grote oppervlakten. En dat geldt ook voor kleine galerieën en speciale musea waar de culturele kleinoden vaak in een beperkte ruimte worden gepresenteerd. Compromissen bij de verlichting zijn niet nodig, omdat de beproefde serie spots Opton er nu ook in een miniatuurmaat is: met de voortreffelijke eigenschappen van de ERCO LED-lichttechniek voor de kleinste ruimte, met minimale exploitatiekosten en een betaalbare prijs.

Ook in een kleine ruimte, bijvoorbeeld in een kleine winkel die wordt geleid door de eigenaar, met een plafondhoogte van circa drie meter, zijn er verschillende zones en functies. Door gedifferentieerde verlichting kunnen ze worden benadrukt; wat tot dusver vaak ontbrak aan de bouwhoogte van de armaturen en aan het budget. De nieuwe Opton miniatuurspots gebruiken met de ERCO spanningsrail de meest universele infrastructuur voor de flexibele verlichting en zijn bovendien uiterst vlak en compact. Dankzij de lichttechniek met Spherolit-lens zijn alle lichtverdelingen beschikbaar die voor een gedifferentieerde lichtplanning noodzakelijk zijn: denk maar eens aan wallwashers voor boekenschappen of spotkarakteristieken voor de leeshoek - maar ook voor de etalages, oval flood voor boekentafels of displays, alsmede wide flood voor de algemene verlichting.

Veelzijdige toepassingen

Met een armatuurkop die dezelfde afmetingen heeft als het huis van de bedrijfsapparatuur, vormt de armatuur, wanneer deze als een downlight omlaag is uitgelijnd, een compacte, gesloten vorm. Fijn afgestelde lumenpakketten alsmede de mogelijkheid om met de ingebouwde potentiometer of via een externe fase-afsnij-dimmer de lichtsterkte te regelen, scheppen samen extra speelruimte voor de vormgeving in de toepassing van de nieuwe, kleinste Opton spots.

Aantrekkelijk, rendabel licht

Door de afronding van de Opton reeks met miniatuurspots,
-breedstralers en -wallwashers maakt ERCO de instap in de kwalitatieve lichtplanning gemakkelijker dan ooit. De in efficiency, visual comfort en lichtkwaliteit superieure Spherolit-lichttechniek leidt in combinatie met een rechtlijnig, functioneel armaturendesign tot een prijs-prestatie-verhouding die ook nuchtere rekenaars overtuigt. De spaarzaamheid van Opton overtreft echter de aanschaf: want met aantrekkelijk licht met kwaliteit in verblijfszones en voor een voortreffelijke ervaring, alsmede perfect gepresenteerde artikelen ontsluiten handelaren een nieuw omzetpotentieel. Tegelijkertijd verlaagt de onderhoudsvrije, duurzame en energiebesparende LED-techniek permanent de exploitatiekosten.

Systeemlogica maakt planning eenvoudig

De totale Opton serie omvat met de kleinste maten drie groottes en dekt daardoor een extreem breed bereik aan toepassingen in de detailhandel, maar ook in kleine galerieën en musea af. Zoals bij alle Opton armaturen bestaat ook bij de nieuwe miniatuurmodellen de armatuurkop uit aluminiumgietwerk: het geperfectioneerde warmtemanagement zorgt voor een lange levensduur van de LED's. Als lichtkleuren staan voor de kleinste maten neutraalwit 4000K en warmwit 3000K ter beschikking - en als lichtverdelingen alle Spherolit-lenzen van narrow spot via spot, flood en wide flood tot en met oval flood en wallwash. De bedrijfsapparatuur is naar keuze schakelbaar, dimbaar via potentiometer alsmede via fasendimming of in DALI uitvoering verkrijgbaar.

Technische eigenschappen

ERCO Spherolit-lens: Lichtverdelingen: narrow spot, spot, flood, wide flood, oval flood of wallwash
Oval flood 90° verplaatst te monteren
ERCO LED-module: Hoogvermogen-LED's op metalen kern printplaat