{\rtf1\ansi\ansicpg1252\uc1 \deff4\deflang1031\deflangfe1031{\fonttbl{\f0\froman\fcharset0\fprq2{\*\panose 02020603050405020304}Times New Roman;}{\f4\froman\fcharset0\fprq2{\*\panose 00000000000000000000}Times{\*\falt Times New Roman};} {\f28\fnil\fcharset0\fprq2{\*\panose 00000000000000000000}ATRotisSemiSans;}{\f88\froman\fcharset238\fprq2 Times New Roman CE;}{\f89\froman\fcharset204\fprq2 Times New Roman Cyr;}{\f91\froman\fcharset161\fprq2 Times New Roman Greek;} {\f92\froman\fcharset162\fprq2 Times New Roman Tur;}{\f93\froman\fcharset177\fprq2 Times New Roman (Hebrew);}{\f94\froman\fcharset178\fprq2 Times New Roman (Arabic);}{\f95\froman\fcharset186\fprq2 Times New Roman Baltic;}}{\colortbl;\red0\green0\blue0; \red0\green0\blue255;\red0\green255\blue255;\red0\green255\blue0;\red255\green0\blue255;\red255\green0\blue0;\red255\green255\blue0;\red255\green255\blue255;\red0\green0\blue128;\red0\green128\blue128;\red0\green128\blue0;\red128\green0\blue128; \red128\green0\blue0;\red128\green128\blue0;\red128\green128\blue128;\red192\green192\blue192;}{\stylesheet{\ql \li0\ri0\widctlpar\aspalpha\aspnum\faauto\adjustright\rin0\lin0\itap0 \f4\fs24\lang1031\langfe1031\cgrid\langnp1031\langfenp1031 \snext0 Normal;}{\s1\ql \li0\ri2268\keepn\widctlpar\aspalpha\aspnum\faauto\outlinelevel0\adjustright\rin2268\lin0\itap0 \b\f4\fs24\lang1031\langfe1031\cgrid\langnp1031\langfenp1031 \sbasedon0 \snext0 heading 1;}{\*\cs10 \additive Default Paragraph Font;}}{\info {\title Lichttechniek van een nieuwe generatie. Op de Light+Building 2020 presenteert ERCO voor het eerst het nieuwe spotsysteem Eclipse} {\author }{\operator ERCO GmbH} {\*\company ERCO GmbH}{\nofcharsws0}{\vern8243}} \paperw11906\paperh16838\margl1417\margr1417\margt1417\margb1134 \deftab708\ftnbj\aenddoc\hyphhotz425\noxlattoyen\expshrtn\noultrlspc\dntblnsbdb\nospaceforul\formshade\horzdoc\dghspace180\dgvspace180\dghorigin1701\dgvorigin1984\dghshow0\dgvshow0 \jexpand\viewkind1\viewscale125\pgbrdrhead\pgbrdrfoot\splytwnine\ftnlytwnine\htmautsp\nolnhtadjtbl\useltbaln\alntblind\lytcalctblwd\lyttblrtgr\lnbrkrule \fet0\sectd \linex0\headery708\footery708\colsx708\endnhere\sectdefaultcl {\*\pnseclvl1 \pnucrm\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxta .}}{\*\pnseclvl2\pnucltr\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxta .}}{\*\pnseclvl3\pndec\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxta .}}{\*\pnseclvl4\pnlcltr\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxta )}}{\*\pnseclvl5 \pndec\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxtb (}{\pntxta )}}{\*\pnseclvl6\pnlcltr\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxtb (}{\pntxta )}}{\*\pnseclvl7\pnlcrm\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxtb (}{\pntxta )}}{\*\pnseclvl8\pnlcltr\pnstart1\pnindent720\pnhang {\pntxtb (}{\pntxta )}}{\*\pnseclvl9\pnlcrm\pnstart1\pnindent720\pnhang{\pntxtb (}{\pntxta )}}\pard\plain \ri2268\widctlpar\aspalpha\aspnum\faauto\adjustright\rin2268\lin0\itap0 \f4\lang1031\cgrid {ERCO Informatie voor de pers\par \par \par Lichttechniek van een nieuwe generatie. Op de Light+Building 2020 presenteert ERCO voor het eerst het nieuwe spotsysteem Eclipse\par \par \par Lüdenscheid, januari 2020: Van 8 tot 13 maart maken bezoekers uit alle werelddelen een nieuwe armaturenfamilie mee die met 28.000 productvarianten en uitgebreid toebehoren de norm bepaalt: voor wat betreft lichtkwaliteit, veelzijdigheid en flexibiliteit - tijdens de planning en in het dagelijkse gebruik. Eclipse is ontwikkeld voor de verlichting van hoogwaardige musea en galerieën, exclusieve winkels en indrukwekkende architectuurprojecten. Met de toepassing van downlights voor spanningsrails toont ERCO op de stand bovendien de flexibele verlichting voor co-working spaces en met Atrium dubbelfocus een speciaal werktuig voor ruimten tot en met een hoogte van 12m. De daarvoor ontwikkelde toepassingsruimten demonstreren het ideaal van ERCO van licht als de vierde dimensie van de architectuur.\par \par Eclipse: de kunstzinnige manier om te verlichten\par \par Met Eclipse presenteert ERCO een nieuwe generatie in de lichttechniek voor de hoogwaardige tentoonstellingsverlichting en de exclusieve detailhandel. De nieuwe Darklight lenzen garanderen het grootste visual comfort en projecteren precieze lichtbundels. De straal vanuit slechts één lichtpunt zorgt voor een perfect gelijkmatig verlicht oppervlak. Het nieuwe spotprogramma is ontwikkeld als modulair systeem. Dankzij vijf maten is de verlichting van de vitrine tot en met het atrium mogelijk. Elf lichtverdelingen accentueren tot op de punt nauwkeurig - van de smalle spot via veranderbare zoomoptieken tot en met de homogene wallwashing. Als beste contourenspot in zijn soort maakt Eclipse indruk met haarscherpe lichtbundels, het lichtdichte huis en grote afbeeldingsoppervlakken. En dankzij zes witte lichtspectrums, tunable white en RGBW past het licht altijd perfect bij de toepassing. Eclipse past zowel in de klassieke ERCO spanningsrail als in de nieuwe laagspanningsrail Minirail 48V. Een keur aan lichttechnisch toebehoren opent bovendien vormgevingsmogelijkheden en vermenigvuldigt de eigenschappen van iedere spot: lichtverdelingen kunnen zonder gereedschap worden verwisseld, filters genereren 24 andere, fijn afgestemde lichtspectrums en extra regelmogelijkheden kunnen, dankzij slimme interfaces aan de armatuur, simpelweg achteraf worden toegevoegd. Er is nog nooit een armatuur geweest die al deze eigenschappen zo perfect combineert. \par \par De beleving van licht\par \par Licht is de vierde dimensie van de architectuur. Aan de hand van dit ideaal demonstreert ERCO met de zelf voor de Light+Building ontwikkelde toepassingsruimten oplossingen voor actuele uitdagingen van lichtplanners. Zo verduidelijkt ERCO met contrasterende tentoonstellingsruimten in het toepassingsgebied Culture dat er bij de verlichting van kunst geen compromis bestaat voor wat betreft de lichtkwaliteit. Bij Work presenteert ERCO met zijn downlights voor spanningsrails een overtuigende oplossing voor de uitdaging om co-working spaces en creatieve kantoorconcepten met licht flexibeler te maken. Naast de vraag naar de beslissende module voor een ongeëvenaarde beleving van het merk in de exclusieve detailhandel verduidelijkt ERCO onder de titel Community dat ook hoge ruimten, bijvoorbeeld op luchthavens, volgens de op de waarneming gerichte principes kunnen worden verlicht. Met een 6m-hoge mock-up demonstreert ERCO het gebruik van de Atrium dubbelfocus-armaturenfamilie met de zelf voor deze toepassing ontwikkelde wallwashers en downlights met max. 10.000lm.\par \par Met de stand op de Light+Building volgt ERCO het doel van een duurzame beursarchitectuur die de natuurlijke hulpbronnen ontziet. Reeds bij de Light & Building 2018 presenteerde ERCO een compleet nieuw ontworpen beursstand. Hoewel deze dit jaar nog verder is aangepast en is vergroot, is een aanzienlijk gedeelte van de stand hetzelfde gebleven. Dankzij het zelf ontwikkelde modulaire concept en het gebruik van duurzame materialen is circa 80% van de beursstand opnieuw gebruikt. \par \par Light+Building 2020\par \par De meest vooraanstaande beurs ter wereld voor verlichting en gebouwbeheersystemen\par \par 08/13-03-2020\par \par Frankfurt am Main\par \par Hal 3.0 | Stand A10-11\par \par \par Über ERCO\par \par Die ERCO Lichtfabrik mit Sitz in Lüdenscheid ist ein führender Spezialist für Architekturbeleuchtung mit LED-Technologie. Das 1934 gegründete Familienunternehmen operiert weltweit in knapp 40 Ländern mit über 60 Tochtergesellschaften, Niederlassungen und Vertretungen. Seit 2015 basiert das Produktprogramm vollständig auf LED-Technologie. Unter dem Leitmotiv "light digital" entwickelt, gestaltet und produziert ERCO in Lüdenscheid digitale Leuchten mit den Schwerpunkten lichttechnische Optiken, Elektronik und Design. Die Lichtwerkzeuge entstehen in engem Kontakt mit Architekten, Lichtplanern und Elektroplanern und kommen primär in den folgenden Anwendungsbereichen zum Einsatz: Work und Shop, Culture und Community, Hospitality, Living, Public und Contemplation. ERCO versteht digitales Licht als die vierte Dimension der Architektur - und unterstützt Planer dabei, ihre Projekte mit hochpräzisen, effizienten Lichtlösungen in die Realität zu überführen. Sollten Sie weiterführende Informationen zu ERCO oder Bildmaterial wünschen, besuchen Sie uns bitte auf www.erco.com/presse. Gerne liefern wir Ihnen auch Material zu Projekten weltweit für Ihre Berichterstattung.}}